Partnerzy:

BEZPŁATNY WEBINAR

Samouszkodzenia, zachowania autodestrukcyjne i myśli samobójcze u nastolatka – jak sobie z nimi radzić i jak im przeciwdziałać?

Webinar dla psychologów szkolnych, pedagogów, nauczycieli i rodziców

27 maja, godz. 19.00
Szokujące wyniki badań przeprowadzonych w zeszłym roku w ramach projektu MŁODE GŁOWY wskazują na zły stan psychiczny dzieci i nastolatków w Polsce – ponad połowa przebadanych dzieci (52,4%) odczuwa brak motywacji do działania, 39,2% myślało o podjęciu próby samobójczej, a 18,6% przebadanych uczniów planowało samobójstwo.

W obliczu przedstawionych w raporcie danych redakcja Charakterów oraz poradnika NASTOLATKI NA ZAKRĘCIE stworzonego wraz z Fundacją TVN zaprasza do udziału w webinarium, którego celem jest wyposażenie specjalistów i rodziców w narzędzia pomocne w rozpoznaniu i udzielaniu wsparcia dzieciom i nastolatkom zmagającym się z autoagresją lub myślami samobójczymi.

*Raport „Młode głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” – raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi, opublikowany w 2023 r.

Dołącz do webinaru jeśli:

  • Jesteś nauczycielem lub wychowawcą, niepokoją Cię niektóre zachowania uczniów – wycofanie, lękliwość, obniżony nastrój, gorsze oceny, opuszczanie zajęć, pragniesz je lepiej zrozumieć i odpowiednio pomóc swoim podopiecznym zmagającym się z problemami zdrowia psychicznego.
  • Pracujesz z dziećmi i młodzieżą w szkole jako psycholog lub pedagog oraz chcesz nauczyć się reagować empatycznie i zdecydowanie na sygnały mogące świadczyć o podejmowaniu przez ucznia zachowań autoagresywnych lub doświadczaniu przez niego myśli samobójczych.
  • Masz dziecko w wieku nastoletnim, które być może przechodzi właśnie trudne chwile i zależy Ci na tym, by dowiedzieć się, jak szkoła może mu w tym pomóc oraz jakie wsparcie systemowe jest dostępne dla uczniów doświadczających depresji, lęków czy myśli samobójczych.

To może Ci się przydać:

Jakie są czynniki ryzyka i mechanizmy powstawania zachowań autoagresywnych?

Brak wiary w siebie, ryzykowne zachowania, stany depresyjne, izolacja od rówieśników, przemoc czy odrzucenie jako przykłady czynników ryzyka oraz sygnałów alarmowych – przekażemy Ci wskazówki przydatne do identyfikowania autoagresji i samouszkodzeń.

Na jakie alarmujące sygnały należy zwrócić uwagę?

Unikanie rozmów na temat emocji lub trudności, opuszczenie lekcji WF, drażliwość – Co tego typu zachowania mogą mówić o stanie psychicznym dziecka?

Co samouszkodzenia „dają” nastolatkowi?

Omówimy przypadki z pracy gabinetowej ekspertki, w których samouszkodzenia są widoczne dla otoczenia i stanowią „wołanie o pomoc” oraz sytuacje w których nastolatek ukrywa swoje rany.

Czy stosowanie używek może być przejawem autoagresji?

Alkohol, papierosy, narkotyki i inne używki – kiedy ich stosowanie wiąże się z normatywnymi dla nastolatków eksperymentami również, a kiedy mogą sygnalizować brak zdolności do radzenia sobie z emocjami lub doświadczenie przemocy czy traumy?

Jak rozmawiać z dzieckiem które dokonuje samookaleczeń?

Rozmawiając z dzieckiem, które dokonuje samookaleczeń, ważne jest, aby być empatycznym i wsłuchać się w jego uczucia i doświadczenia – Podpowiemy jak stworzyć bezpieczne warunki do rozmowy i jakich komunikatów używać, by wzbudzić w dziecku zaufanie.

Jak stworzyć skuteczny system wsparcia dla dziecka?

Podjęcie odpowiednich działań może pomóc w szybszym dostępie do pomocy terapeutycznej i zapobieganiu pogłębiania się problemów – Co może zrobić psycholog szkolny, nauczyciel, rodzic a co rówieśnik by wesprzeć okaleczającego się ucznia?

O ekspertce:

Renata Gross
Psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, pedagożka, socjoterapeutka, trenerka umiejętności psychospołecznych oraz certyfikowana trenerka rodzinna.

Na co dzień prowadzi prywatny Gabinet Pomocy Psychologicznej oraz pracuje jako psycholożka szkolna. Specjalizuje się w leczeniu lęków, OCD i PTSD.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat problemów nastolatków?

Sprawdź najnowsze kompendium wiedzy dla rodziców „Nastolatki na zakręcie”.

Wiedza od 23 autorów w jednym miejscu. Najwybitniejszych polskich psychologów i nie tylko.

Dlaczego warto obejrzeć transmisję?

  • Otrzymasz praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia skutecznego systemu wsparcia dla dziecka, w którym psycholog szkolny, nauczyciel, rodzic oraz rówieśnicy mogą współpracując zapewnić wsparcie dla ucznia zmagającego się z samookaleczeniami.
  • Skorzystasz z bogatego doświadczenia specjalistki, która od lat pracuje z młodzieżą doświadczającą problemów zdrowia psychicznego oraz rodzicami.
  • Możesz zakupić certyfikat poświadczający kompetencje zdobyte w trakcie webinaru.

Wybierz typ uczestnictwa

UDZIAŁ BEZPŁATNY

0 zł
  • Dostęp do nagrania w dniu premiery
 

UDZIAŁ Z CERTYFIKATEM

99 zł 59 zł
  • Nielimitowany dostęp do nagrania
  • Imienny certyfikat do samodzielnego wydruku
  • E-wydanie magazynu „Charaktery” w prezencie
 

Dołącz do wydarzenia

Samouszkodzenia, zachowania autodestrukcyjne i myśli samobójcze u nastolatka – jak sobie z nimi radzić i jak im przeciwdziałać?

27 maja | 19.00

Ważne informacje na temat wydarzenia:

  • Rejestracja na transmisję jest całkowicie bezpłatna. Osoby zainteresowane zapraszamy do zakupu certyfikatu.
  • W dniu wydarzenia wyślemy do Ciebie link do transmisji lekcji. Pamiętaj, aby sprawdzić także folder SPAM.
  • Transmisja potrwa ok. godziny.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas.

 

Jesteśmy do Twojej dyspozycji
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.